ჯანმრთელობა

დაღლილობა და მისი გამომწვევი 4 მიზეზი

დაღლილობა

მიუხედავად იმისა, რომ შეიძლება მთელი დღის სამყოფი ენერგის შეგრძნებით გაიღვიძოთ, დაღლილობა მაინც მალე იჩენს თავს.

შესაძლოა ეს კოფეინისა და ტკბილეულის ხშირი მოხმარების მიზეზიც გახდეს.

თუ ენერგიის გარეშე ყოფნა თქვენთვის ნაცნობია, თქვენ მარტო არ ხართ.

ახალმა კვლევამ არმოაჩინა, რომ ტიპიურ ადამიანს წინა საუკუნესთან შედარებით 20%-ით ნაკლები ძინავს.

ადამიანები უფრო მეტს მუშაობენ, რაც იწვევს სტრესს, ამცირებს ოჯახთან გატარებულ დროს და შვებულებას მეხსიერების მიღმა ტოვებს. მაგრამ თუკი თქვენ 7-9 საათი გძინავთ დღეში და მაინც დაღლილობას გრძნობთ, ამ შემთხვევაში სხვა ფაქტორებთან გვაქვს საქმე:

1. არ ვარჯიშობთ საკმარისად

ვისაუბროთ მანკიერ თვისებებზე: როდესაც დაღლილი ხართ, თქვენ ყოველთვის ტოვებთ ვარჯიშს, ან მინიმუმ ჩვეული ინტენსივობით არ ვარჯიშობთ. ეს კიდევ უფრო დაღლილად გაგრძნობინებთ თავს.

ჩატარებული კვლევის მიხედვით, დაბალი ინტენსივობის ვარჯიშები დაგეხმარებათ გაიუმჯობესოთ ხასიათი.

ხშირად ადამიანებს სჯერათ, რომ სწრაფი ვარჯიში დატოვებს მათ გამოფიტულს, განსაკუთრებით მაშინ, როდესაც უკვე გრძნობენ დაღლას.

კვლევამ დაადასტურა, რომ რეგულარული ვარჯიში ზრდის ენერგიულობის შეგრძნებას, განსაკუთრებით მათთვის ვისი ცხოვრების წესი საკმაოდ ნელია.

2. ძალიან ბევრს ვარჯიშობთ

თუ რეგულარულად ვარჯიშობთ, არსებობს შემცირების შანსი – მეტს და მეტს ვარჯიშობთ, თოთქოს თქვენ ვენებში სისხლის ნაცვლად რედ ბული მიედინებოდეს. საბოლოო ჯამში ეს ყველაფერი გამოიწვევს დაღლილობას.

ვარჯიშის გარკვეული ტიპები ორგანიზმს ფიტავს, რომელიც სასარგებლოზე მეტად უფრო საზიანოა.

არსებობს მკვეთრი ხაზი მძიმე დატვირთვასა და გადაჭარბებულ ვარჯიშს შორის და როდესაც ეს ხაზი გადაიკვეთება, ის უბიძგებს სხეულს სტრესისკენ.

ასევე ნახეთ:  10 მიზეზი, რატომ გჭირდებათ ვარჯიში რეგულარულად (წონაში დაკლების გარდა)

ამან შეიძლება გამოიწვიოს ბიოქიმიური პასუხები, რადგან ორგანიზმი ცდილობს საკუთარი თავის დაცვას. ერთ-ერთი მათგანია სხეულის რამდენიმე პროცესის შემცირება, რაც წარმოქმნის დაღლილობას.

ერთ-ერთი გამოსავალია დასვენების დღეების აღება ვარჯიშის დღეებს შორის, რაც საშუალებას მოგცემთ სრულად აღიდგინოთ ვარჯიშისთვის საჭირო მენტალური და ფიზიკური ძალები.

3. თქვენი ჯანმრთელობა ცუდ დღეშია

ბოლო რამდენიმე წლის განმავლობაში მრავალი კვლევა მიეძღვნა თემას, რომ კუჭ-ნაწლავის სისტემა კავშირშია ემოციების მართვასთან, ენერგიასთან, იმუნიტეტთან, კანისა და ქრონიკულ დაავადებებთანაც კი.

ყველა კარგი და ცუდი ბაქტერია პირდაპირ კავშირშია თქვენ ჯანმრთელობასთან.

როდესაც საქმე გვაქვს დისბალანსთან, მან შეიძლება გამოიწვიოს ალერგია, იმუნიტეტის დასუსტება, ძილის ნაკლებობა და უამრავი სხვა ფაქტორი, რაც საბოლოო ჯამში იწვევს ორგანიზმის გამოფიტვას.

ამ შემთხვევაში კვებას დიდი მნიშვნელობა აქვს, იკვებეთ ბოსტნეულითა და ფერმენტირებული საკვებით, შეზღუდეთ გადამუშავებული საკვები, განსაკუთრებით შაქარი და რაფინირებული ნახშირწყლები.

4. არასაკმარისი ძილი

მიუხედავად იმისა, რომ შესაძლებელია დასვენებულმა გაიღვიძოთ, ეს სულაც არ ნიშნავს, რომ საკმარისი გეძინათ. თუ ძილი დაყოფილია, მის შედეგად მიიღებთ გამოძინების სურვილსა და ენერგიის ნაკლებობას მთელი დღის მანძილზე.

ეს გავლენას ახდენს კონტენტრაციასა და სიფხიზლეზე. აპნოეს შეტევები ძილში ძალიან გავრცელებულია და უმჯობესი იქნება ამაზე ექიმს გაესაუბროთ.

თუ სხვადასხვა სტრატეგია გიცდიათ ენერგიის კრიზისის დასაძლევად, ძილის კვლევა შესაძლოა საკმაოდ დაგეხმაროთ.

ზოგადად, მუდმივი დაღლილობის შეგრძნება არ არის დაბერების ნორმალური ნაწილი.  ივარჯიშეთ საჭირო რაოდენობით, ხაზი გადაუსვით სტრესს, გააუმჯობესეთ კვების რაციონი და გამოიმუშავეთ კარგი ძილის ჩვევები, ეს უკეთეს შედეგს მოგცემთ ვიდრე კოფეინი.

ასევე ნახეთ:  ხერხემალი და მასთან დაკავშირებული 5 პრობლემა

თუ თავად ვერ ახერხებთ სწორი კვების რაციონის შედგენას ამაში ჩვენ დაგეხმარებით, ამისათვის ეწვიეთ ბმულს.