ჯანმრთელობა

რა უნდა გააკეთოთ თუ ჩემსავით კომპიუტერთან გიწევთ დიდხანს ჯდომა

თუ ჩემსავით დილიდან საღამომდე გიწევთ ერთ ადგილზე ჯდომა და ვარჯიშისთვის კი დრო არ გყოფნით, მაშინ ის რასაც ახლა წაიკითხავთ ნამდვილად არ მოგეწონებათ.

ყველამ კარგად ვიცით, რა პრობლემებს იწვევს დილიდან დაღამებამდე ერთ ადგილზე ჯდომა, როცა ხანდახან ჭამაც გვავიწყდება და ერთადერთი რის გამოც ჯდომის ადგილს ტოვებთ ტუალეტში გასვლა, მოწევა ან ყავის მომზადებაა.

ზუსტად ერთი წლის შემდეგ, რაც მივხვდი, რომ ჩემი სხეული მოეშვა, მოდუნდა და ვატყობდი, რომ მუცელზე ღიპიც მეზრდებოდა, გადავწყვიტე ეს არასასურველი ჩანასახი თავშივე მომეკლა და ვარჯიშზე სიარული თუ არა, საკუთარ სამსახურში მაინც მეზრუნა იმაზე, რომ სხეულის ის ფორმები, რომლებიც ასე ძალიან მომწონს შემენარჩუნებინა.

მიიღეთ ბევრი წყალი

ალბათ პირველი არ ვარ ვინც გეტყვით, რომ წყალი ორგანიზმისთვის ძალიან მნიშვნელოვანია.

განსაკუთრებით ზაფხულში, როცა ტემპერატურის მატებასთან ერთად, ორგანიზმი სულ უფრო მეტ სითხეს კარგავს და სითხის საჭირო რაოდენობის არ მიღების შემთხვევაში გამომშრალ უდაბნოს ემსგავსება.

სწორედ ამიტომ სამსახურში მისვლამდე ყოველთვის ვყიდულობ ერთ ლიტრანახევრიან მინერალურ წყალს და მთელი დღის განმავლობაში ვცდილობ ბოლომდე გამოვცალო.

20 წუთში ერთხელ ვისვენებ

მიუხედავად იმისა, რომ ხშირად იმდენი საქმე გვაქვს, თავის აწევასაც ვერ ვახერხებთ, შეიყვარეთ საკუთარი თავი და ტაიმ აუტი აიღეთ.

მაგალითად მე,  ყოველ 20 წუთში ერთხელ ვცდილობ ავდგე და სამსახურში გავიარ-გამოვაირო. იმისთვის რომ არ დამავიწყდეს, ტელეფონზე მაღვიძარაც დავაყენე.

ჩემი დაკვირვებით, ეს არც საქმეში მიშლის ხელს, პირიქით, მეხმარება სხეულის ფორმების შენარჩუნებაში და პროდუქტიულობის გაზრდაში. 

უარი უთხარით ლიფტს

მე გამიმართლა, ჩემს სამსახურში ლიფტი არ არის და თანაც ბოლო სართულზე მაქვს ოფისი.

რაც იმას ნიშნავს, რომ ყოველდღე სამსხურში მისვლისას და იქიდან წამოსვლისას ფეხით მიწევს გადაადგილება.

თქვენც იმავეს გირჩევთ, შეიძლება ძალიან გეზარებოდეთ, განსაკუთრებით მაშინ როცა ლიფტი მაცდურად გიმზერთ, მაგრამ დამიჯერეთ, თქვენთვის ასე აჯობებს.

გახსოვდეთ, რომ ნებისმიერი მოძრაობა გეხმარებათ სისხლის მოძრაობის გაუმჯობესებასა და იმაში, რომ სხეული მუდმივად ტონუსში იყოს.

არ დაივიწყოთ თვალები

თქვენი მშობლები არ ვიცი, მაგრამ დედაჩემი ყველაფერს კომპიუტერს აბრალებს. თავი მტკივა? – უეჭელი კომპიუტერის ბრალია, სიცხე მაქვს? – რა თქმა უნდა ესეც კომპიუტერის ბრალია.

არადა ერთადერთი რაც კომპიუტერის ბრალი ის არის, რომ სათვალე მჭირდება. სწორედ ამიტომ, ყოველ ნახევარ საათში ერთხელ ვცდილობ თვალები დავასვენო.

ამისთვის კი იოლი გამოსავალი ვიპოვნე. ვირჩევ ჩემი საყვარელი სიმღერებიდან ერთ-ერთს და თვალებდახუჭული ვუსმენ.  შეიძლება ვინმემ ეს სისულელედ ჩათვალოს, მაგრამ 3-4 წუთი დასვენებაც კი თქვენი თვალებისთვის მნიშვნელოვანია, განსაკუთრეით მაშინ, როცა მთელი დღის განმავლობაში დაჟინებით უმზერთ ეკრანს.

არ თქვათ უარი ჭამაზე.

ეს პუნქტი ჩემთვის განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია, რადგან ჭამაზე უარს არასდროს ვამბობ და თქვენც იმავეს გირჩევთ. სამსახურის დროს შესვენების გამოყენება ჭამისთვის ერთ-ერთი საუკეთესო ვარიანტია იმისთვის, რომ სამუშო მაგიდასაც მოშორდეთ და თან მშიერიც არ დარჩეთ. სხვა თუ არაფერი, გასხოვდეთ, რომ თუ მთელი დღე მშიერი იქნებით, დღის ბოლოს აუცილებლად მაცივართან მიხვალთ და იმდენს შეჭამთ, რომ ბოლოს ზღვაზე მაისურით მოგიწევთ გარუჯვა.

ასევე ნახეთ:  რა რაოდენობის ცხიმები მიიჩნევა ნორმად?