დიეტამოტივაციასწორი კვებაწონის კორექციაჯანმრთელობა

ზომიერება და არა შიმშილი: რატომ უნდა ჭამოთ ის, რაც გინდათ?

ჭამა ადამიანთა უმრავლესობას ძალიან უყვარს, ისინი დღის განმავლობაში უზომოდ ბევრს ფიქრობენ საჭმელზე. ამასთან ერთად, ჯანმრთელობაც გვანაღვლებს, ამიტომ ხშირად პრობლემურია ჩვენს მოთხოვნილებებსა და ჯანსაღად კვებას შორის ბალანსის პოვნა. უმთავრესი კი ისაა, რომ შიმშილი არასდროსაა გამოსავალი.

მრავალი ცნობილი დიეტა გვასწავლის, რა უნდა ვჭამოთ და რა – არა, დავლიოთ გარკვეული დანამატები და ვეცადოთ, ვიყოთ „ჯანსაღად“. საბოლოოდ კი, ეს ყველაფერი უფრო დამაბნეველია, ვიდრე შედეგის მომტანი.

ერთი მეთოდი, რომელიც კარგად მუშაობს, არის 80/20 წესი. ეს ნიშნავს, რომ დროის 80% იცავთ დიეტას, 20% კი ჭამთ, რაც გსიამოვნებთ.

დროის 80% – რა უნდა ჭამოთ?

იკვებეთ სუფთა, ჯანსაღი საკვებით. ეს იმაზე მარტივია, ვიდრე ჟღერს.

რამდენიმე რჩევა, როგორ დაიცვათ ეს რეჟიმი:

  • თუ საკვებს აწერია, რომ არ ფუჭდება, მაშინ მოერიდეთ, მას ბევრი მავნე დანამატი ექნება.
  • თუ საკვები გახვეულია “ცელოფანში” ან “ფოლგაში”, მას, სავარაუდოდ, დანამატები აქვს, რაც არ არის ჯანსაღი.
  • თუ ვერ ცნობთ, რა საკვებია, რომელი მცენარისგან ან ცხოველისგან არის დამზადებული, მაშინ ნუ შეჭამთ.
  • ეცადეთ, მეტი ხილი მიირთვათ და არ მოერიდოთ სუნელების გამოყენებას.

ბევრ ცნობილ დიეტაში, ასევე, წერია, რა გავაკეთოთ და რა – არა, ყველაფერი ან შავია, ან თეთრი, მაგრამ მათ ავიწყდებათ 2 ფაქტორი:

  1. როგორ რეაგირებს ორგანიზმი დიეტაზე? როგორ მოქმედეს დიეტა თქვენს ჯანმრთელობასა და ხასიათზე, იქნება ეს ვეგანური, პალეო, გლუტენის გარეშე, თუ რაიმე სხვა დიეტა. ყველა ადამიანი განსხვავებულია, შესაბამისად, შეუძლებელია, ყველას ერთი და იგივე დიეტა სჭირდებოდეს.
  2. შეგიძლიათ თუ არა დიეტის დაცვა ცხოვრების სტილიდან გამომდინარე, ან ხომ არ ხართ რაიმე საკვებზე ალერგიული?
ასევე ნახეთ:  10 ანატომიური ფაქტი, რომელიც ყველამ უნდა იცოდეს | ანატომია

უნდა გავაცნობიეროთ, რომ დიეტა არის არა მოკლევადიანი, აგრესიული შიმშილი ან ძალიან მცირე დოზით კვების პერიოდი, არამედ ცხოვრების სტილი.

სხვაგვარად მუდამ გაგვიჭირდება შედეგის მიღწევა და მისი ხანგრძლივად შენარჩუნება.

დროის 20% – რა უნდა გავაკეთოთ?

შეჭამეთ ნამცხვარი ან ნებისმიერი რამ, რისი ჭამაც ძალიან გინდოდათ.

როდესაც გვეუბნებიან, რომ რაღაც არ შეგვიძლია, ვჭამოთ, სწორედ ის გვინდება. გვენატრება და გველანდება კიდეც, შემდეგ ვეღარ ვითმენთ და ვჭამთ, თანაც ცოტას კი არა, ძალიან ბევრს.

ეს ხდება იმიტომ, რომ:

  1. „აკრძალულ ხილზე“ ფიქრობდით და თუ მაინც არღვევთ დიეტას, მაშინ დაარღვევთ საკმაოდ “რთულად”.
  2. გგონიათ, რომ ამ გემრიელობას ვეღარ შეჭამთ და ამიტომ, ჭამთ ბევრს. იგივე ხდება, სანამ დიეტას დავიწყებთ; ვცდილობთ, რაც შეიძლება მეტი გემრიელობის ჭამა მოვასწროთ, ზოგი დიეტის დაწყებამდე წონაშიც კი იმატებს.

მას შემდეგ, რაც დავარღვევთ დიეტას, დგება ყველაზე უსიამოვნო მომენტი, თავს დამარცხებულად ვგრძნობთ და ხშირად ვნებდებით კიდეც.

დიეტის დაცვა ისედაც რთულია, ამიტომ არ არის აუცილებელი, არარეალისტური შეზღუდვები დავუწესოთ საკუთარ თავს.

როგორ ვიკვებოთ ჯანსაღად და ვიყოთ ბედნიერი?

მეთოდი საკმაოდ მარტივია, მაგრამ მისი დაცვა ყოველთვის ასეთივე ადვილი არ არის:

  • იკვებეთ ჯანსაღი საკვებით.
  • მოერიდეთ არაჯანსაღ საკვებს.
  • თუ მაინც გსურთ რაიმე ნაკლებად ჯანსაღის ჭამა, თავად მოამზადეთ.
  • თუ არღვევთ დიეტას, ისიამოვნეთ. არ იფიქროთ, რომ დამარცხდით და არ დანებდეთ. გაიხსენეთ, რომ ხანდახან დარღვევა შეგიძლიათ და ამით არაფერი ფუჭდება.

თუ ამ ყველაფერს გაითვალისწინებთ და შიმშილი აღარ იარსებებს ცხოვრების თქვენებურ რეჟიმში, თავს გაცილებით კარგად იგრძნობთ და შედეგსაც მალე დაინახავთ.