ჯანმრთელობა

მითები საკვების შესახებ, რომლებისაც ყველას სჯერა

ალბათ, ყველას გსმენიათ მითები საკვების შესახებ.

ამ სტატიაში შეგხვდებათ მითები, რომლებიც ყველაზე მეტ სიცრუეს შეიცავს.

“მიკროტალღური ღუმელი ანადგუებს მკვებავ ნივთიერებებს”

ორი ფაქტორი ახდენს გავლენას ბოსტნეულის მკვებავ ნივთიერებებზე: სითბოსა და წყლის ზემოქმედება.

სწორედ ამიტომ, მოხარშვა შეიძლება უარესი აღმოჩნდეს, ვიდრე მიკროტალღურის სითბოს ზემოქმედება, რადგან ამ დროს ბოსტნეული კარგავს „სიკარგეს“.

მეორეს მხრივ, ეს წესი არ მოქმედებს ყველაფერზე. სტაფილო უფრო სასარგებლოა, როდესაც იხარშება, რადგან ასე უფრო მარტივია მისი მკვებავი ნივთიერებების ათვისება.

ყველაზე კარგი სტრატეგიაა ჭამოთ რაც შეგიძლიათ მეტი ბოსტნეული, მიუხედავად იმისა თუ როგორაა ის მომზადებული.

“კვერცხი ამაღლებს ქოლესტერინს”

სიმართლეა, თუმცა ეს არ არის თავიდან არიდების მიზეზი, რადგან კვერცხი შეიცავს მაღალი სიმკვრივის ლიპოპროტეინს (HDL – „კარგი“ ქოლესტერინი, რომელიც საჭიროა ჯანმრთელობისთის).

კვლევების თანახმად არ არსებობს კავშირი ზომიერად კვერცხის მოხმარებას, გულსისხლძარღვთა დაავადებებსა და გულის შეტევას შორის.

კვერცხში ასევე მაღალია ცილისა და ჯანმრთელი ცხიმების შემცველობა, რაც სასარგებლოა კუნთებისთვის.

თუ იმ კატეგორიას ეკუთვნით, ვისთვისაც მითები არაფერს ნიშნავს და ამასთან ერთად გსურთ ფორმაში ჩადგომა, გთავაზობთ სწორი კვებისა და ვარჯიშის ინდივიდუალურ პროგრამას, რომელიც დაგეხმარებათ საუკეთესო შედეგის მიღწევაში.

“წითელი ხორცი ცუდია”

თქვენ უნდა შეამციროთ წითელი ხორცის მიღება კვირაში 500 გრამამდე – მსოფლიოს კიბოს კვლევის ფონდის თანახმად, ამ ლიმიტამდე შემცირებულ და დამუშავებულ ხორცს შეუძლია შეამციროს  ნაწლავის კიბოს რისკი.

ასევე დიეტას, რომელიც შეიცავს მჭლე ხორცს შეუძლია დაბალი სიმკვრივის, ცუდი ქოლესტერინების შემცირება.

ასევე ნახეთ:  ვარჯიშის გაგრძელება ხანგრძლივი შესვენების შემდეგ: 8 რჩევა

“წითელი ღვინო ერთადერთი ალკოჰოლური სასმელია რომელიც გულისთის კარგია”

წითელი ღვინო შეიცავს ნივთიერებას რესვერატოლს, რომელმაც მრავალი კვლევის შედეგად აჩვენა, რომ გულს იცავს.

ჰარვარდის უნივერსიტეტის კვლევის თანახმად, აღმოაჩინეს, რომ დღეში ერთი ჭიქა ალკოჰოლური სასმელის მიღება ამცირებს გულის დაავადებების რისკს, მიუხედავად იმისა ლუდია ეს, ღვინო თუ სხვა.

თუმცა მათი რეგულარულად მიღება, გაზრდის ამ დაავადებების რისკს.

“დაბალცხიმიანი საკვები კარგია თქვენთვის”

თავს ნუ მოიტყუებთ იარლიყებით.

დაბალცხიმიანი საკვები შესაძლოა შეიცავდეს იგივე რაოდენობის კალორიას, რადგან ის ანაცვლებს  ცხიმს, როგორც შაქარს არომატები.

კვლევების თანახმად ისინი, ვინც დაბალკალორიულ კვებაზე იყვნენ, იღებდნენ 28%-ით მეტ კალორიას, რაც საერთო ჯამში უტოლდება მაღალცხიმიანი საკვების მოხმარებისას მიღებულ კალორიებს.

“ორგანული საკვები უფრო მკვებავია”

მხოლოდ მაღალი ფასის გამო არ ნიშნავს, რომ ის უკეთესია თქვენთვის.

ლონდონის ჰიგიენისა და ტროპიკული მედიცინის სკოლის 50 წლის განმავლობაში მიმოხილული 50 000 კვლევის თანახმად არ არსებობს განსხვავება ორგანული სკავების უფრო მეტად მკვებავობასთან დაკავშირებით.

“არ უნდა ჭამოთ ყველი, რომელსაც არ აქვს ცხიმი გამოცლილი“

შესაძლებელია მაღალ კალორიული და ცხიმიანია, მაგრამ დღეში ერთი-ორი ნაჭერი მაღალცხიმიანი ყველი დაგეხმარებათ წონის კლებაში, სტოკჰოლმის უნივერსიტეტის კვლევების თანახმად.

რადგან პროტეინისა და ჯანსაღი ცხიმების კომბინაცია გეხმარებათ თავი იგრძნოთ დანაყრებულად და აირიდოთ არასასურველი წახემსებები.

“მხოლოდ ახალი ხილი გეთვლებათ”

ახალი ხილი C ვიტამინის წყაროა, თუმცა ამასთანავე გამომშრალი და დაკონსერვებული ხილი ითვლის რეკომენდირებულ 5 ხილისა და ბოსტნეულის დღის პორციას.

გამომშრალ ხილში დაბალია ცხიმი და ნატრიუმი, ხოლო მაღალია ბოჭკო და კალიუმი.

ასევე ნახეთ:  სხეულის იდეალური წონა სიმაღლის მიხედვით

“მოამზადეთ ბოსტნეული მთლიანად”

ისევ ხარშავთ ბროკოლს? მოშორდით მოსახარშ ჭურჭელს, თუ მეტი სარგებელი გინდათ ბოსტნეულისგან.

ჩინეთში ჩატარებული კვლევების თანახმად, ბოსტნეულის მოხარშვა ბოლო ადგილზეა, მის მოსამზადებლად, რადგან ამ დროს იკარგება მკვებავი ნივთიერებების უმეტესობა.

ხარშვისას ბოსტნეულში არსებული ვიტამინები წყალში გადადის.

საუკეთესო მომზადების წესი – სწრაფი მომზადებაა. უმცირეს დროში და ნაკლები წყლით, რაც ისე ჟღერს, როგორც მიკროტალღური ღუმელი.

“კარაქი ცუდია თქვენი ჯანმრთელობისთვის“

კარაქი ათწლეულების მანძილზე შეისწავლებოდა, რადგან ის შეიცავს მაღალი რაოდენობით ნაჯერ ცხიმებს და იწვევს გულის დაავადებებს, სიმსუქნეს და მაღალ ქოლესტერინს.

17 ქვეყნაში 600 000 ადამიანის გამოკითხვის შედეგად აღმოჩნდა, რომ არ არსებობს კავშირი გულის დააავადებებსა და ნაჯერ ცხიმებს შორის.

გარდა ამისა ბრიტანული კვლევის მიხედვით, ნაჯერი ცხიმების მიღება მამაკაცებში ამცირებს გულის დაავადებების რისკს.

კარაქი A, D, E  და K ვიტამინების წყაროა.

“მაღალი ცილის დიეტა აზიანებს თირკმელებს”

არ დაიჯეროთ, რადგან კვლევები, რომლებიც ამას ამტკიცებს ჩატარდა ისეთ ადამიანებში, ვისაც აღენიშნებოდათ პრე-თირკმლის დაავადებები.

თუ კარგი ჯანმრთელობა გაქვთ, მაღალი პროტეინის დიეტა დაგეხმარებათ წონის დაკლებაში ყველანაირი გვერდითი მოვლენების გარეშე.

აღსანიშნავია, რომ ბევრი რამ არის დამოკიდებული იმაზე თუ რა საკვებს იღებთ.

“ალკოჰოლი გეხმარებათ უკეთ დაძინებაში“

შესაძლებელია დამღლელი დღის შემდეგ ერთი ჭიქა ალკოჰოლური სასმელი გეხმარებათ სწრაფად დაძნებაში – მაგრამ სასმელი დაძინებამდე არ ახალისებს კარგ ძილს. ეს იმაზეა დამოკიდებული თუ როგორ მოქმედებს ალკოჰოლი თქვენს ტვინზე.

ადამიანები, რომლებიც დაძინებამდე სვამენ ალკოჰოლურ სასმელს, აღენიშნებათ ნაკლებ ტალღოვანი ძილი, რასაც დელტა აქტიურობა ჰქვია, ეს უფრო ღრმა ძილის პატერნია და დაკავშირებულია აღდგენასთან.

ასევე ნახეთ:  სწორი აღდგენა ვარჯიშის შემდეგ: 9 ოქროს წესი

ამ პიროვნებებს აღენიშნათ უფრო გაძლიერებული ალფა ტალღები, რასაც როგორც წესი თქვენი ტვინი აკეთებს მაშინ, როდესაც გღვიძავთ.

ალფა და დელტა ძილს შორის ეს კონკურენცია ხელს უშლის ძილს, სწორედ ამიტომ გაქვთ დილით ისეთი შეგრძნება, თითქოს საერთოდ არ გიძინიათ.

“საღამოს 6 საათის მერე, ნახშირწყლები გაგასუქებთ“

ეს ნამდვილად ტყუილია. რწმენა იმისა, რომ  ღამით ნახშირწყლები გაგასუქებთ, მოდის იქედან, რომ ძილის დროს მეტაბოლური სისტემა ისვენებს, ამიტომ ყველანაირი ენერგია გროვდება, როგორც ცხიმი.

მაგრამ ესეც სიცრუეა. ძილის დროს, თქვენი ტვინი ისევე მუშაობს, როგორც დღისით.

დამატებით თუ თქვენ ვარჯიშობთ, კიდევ უფრო გაზრდით ძილის ხარისხს.

სინამდვილეში, მაღალი ნახშირწყლების საუზმე, გეხმარებათ სხეულის ცხიმის შემცირებაში, სწრაფად დაძინების გამო, რადგან ნახშირწყლების მოხმარება ზრდის ამინო მჟავა ტრიპტოფანის კონცენტრაციას სისხლზე, რაც გეხმარებათ უკეთ ძილში.

იმ ადამიანებს უკეთ სძინავთ, ვინც დაძინებამდე 4 საათით ადრე იღებს ნახშირწყლებს.

ახლა კი ზუსტად იცით ის მითები, რომლებსაც ყური არ უნდა დაუგდოთ.